کتاب با چرا شروع کنید- سایمون سینک

معرفی کتاب با چرا شروع کنید

()

هفته های گذشته تلاش کردیم برخی از بهترین منابع یادگیری تحلیل تکنیکال را به شما بزرگواران معرفی کنیم. حال وقت آن رسیده است که رازی را با شما در میان بگذاریم. تنها مطالعه کتاب های تحلیل تکنیکال و روانشناسی معاملات شما را به سر منزل مقصود نمی رسانند؛ چرا که شما یک انسان هستید و انسان موجودی تک بعدی نیست.

مشخصات کتاب

عنوان کتاب

با چرا شروع کنید

عنوان اصلی

Start With Why

مولف

سایمون سینک

مترجمان

علیرضا خاکساران

ناشر

آموخته

زبان

فارسی

شابک

9786008237648

رده‌بندی دیویی:

656.4092

کتاب های معاملاتی راهنمای کاملی برای یک معامله گر نیستند

برخلاف تصور عموم گاهی کتاب هایی که به نظر نمی رسد تاثیری در پیشرفت یک معامله گر داشته باشد، اتفاقا به مراتب مفیدتر واقع می شود. اگر متنوع تر مطالعه کنید و موضوع مدنظرتان را از زوایای مختلف ببینید سریع تر و ساده تر به هدفتان خواهید رسید. از این رو به عنوان اولین کتاب غیر معاملاتی، “با چرا شروع کنید” را در نظر گرفته ایم.

آیا “با چرا شروع کنید” برای همگان مفید است؟

نویسنده این اثر آقای سایمون سینیک، فردی باهوش با درکی فوق العاده از دنیای تجارت است و این کتاب را نیز در حوزه رشد کسب و کار نگاشته است؛ اما بسته به نگاه خواننده، می تواند در زمینه های دیگر نیز برای وی مفید واقع شود.

برای افرادی که آن را سطحی بخوانند شاید تنها دستاورد، آشنایی با انواع گوناگون تبلیغات باشد؛ که البته بنظر نمی رسد مقصود نویسنده از تالیف این اثر دستیابی به چنین هدفی باشد. در مقابل افرادی که نگاهی دقیق و ریزبینانه به محتوای کتاب دارند آن را بسیار سودمند خواهند یافت. اگر در رابطه با مطالعه این اثر دچار شک و تردید هستید می توانید با شنیدن سخنرانی آقای سایمون سینیک در TED Talk که در آن به معرفی کتابش پرداخته است با اطمینان بیشتری تصمیم گیری کنید.

این کتاب از چه لحاظ برای یک معامله گر مفید است؟

با خواندن این کتاب می توانید پاسخ سوالاتی نظیر آنچه در زیر آمده است را پیدا کنید:

1. چرا من یک فعال بازار سرمایه هستم؟

2. چرا چنین سبک معاملاتی با شخصیت من سازگارتر است؟

3. منشا رفتار من چیست؟

و با پاسخگویی به این پرسش ها رفتار و سبک معاملاتی خود را در راستای هدف بهبود دهید.

مطالعه آن همچنین به شما کمک می کند رفتار اطرافیانتان را به مراتب بهتر درک کنید و به سوالاتی نظیر:

  • چرا بعضی افراد از ما خوششان نمی آید؟
  • چرا برخی مفاهیم را به عده ای نمی توانیم آموزش بدهیم؟
  • و در مقابل به عده دیگری همان مفاهیم را بسیار خوب آموزش می دهیم؟

پاسخ دهید.

اگر چه کتاب می توانست خلاصه تر هم باشد، اما به گونه ای نیست که بتوان بخشی از آن را حذف کرد. با وجود اینکه مضمون اصلی در در خطوط ابتدایی بیان شده است اما در طول کتاب با ذکر مثال های متعدد، که همگی ارزشمند هستند، به خوبی آن را باز می کند. یکی از مزیت های دیگر کتاب آن است که نویسنده با نگاهی علمی به کارکرد و ساختار مغز به انتقال و اثبات مفهومی که سعی در بیان آن داشته پرداخته است.

میانگین امتیاز / 5. تعداد آرا

دیدگاهتان را بنویسید